26-06-2024
|
3 min leestijd
Vlint ondersteunt Pranger-Rosier met all-in-filterservice
Pranger-Rosier is één van de meest toonaangevende installatiebedrijven in Noord-Nederland. Vanuit haar vestigingen in Dokkum, Leeuwarden en Sneek bedient het bedrijf al meer dan 50 jaar klanten uit verschillende sectoren zoals het onderwijs, de zorg, de overheid en de industrie. Pranger-Rosier staat bekend om een integrale kijk op installaties. Het bedrijf is in alle technische disciplines thuis en is van ontwerp tot en met inbedrijfstellingen, management, onderhoud en beheer betrokken bij haar projecten.
Onderscheiden in de markt door aan de klantvraag te blijven voldoen
Pranger-Rosier onderscheidt zich in een markt waar veel bedrijven kampen met een personeelstekort. Zelfs met een groeiende klantenportefeuille blijft Pranger-Rosier ervoor zorgen dat werkzaamheden die met hen zijn afgesproken ook daadwerkelijk op tijd en naar behoren uitgevoerd worden. Eén van de manieren waarop het bedrijf dit waarmaakt is door samen te werken met hoogwaardige partners, die voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van Pranger-Rosier. Vlint is trots om één van deze partners te mogen zijn.
Basis voor de samenwerking
Voor de samenwerking tussen beide bedrijven werd 15 jaar geleden een goede basis gelegd, toen Vlint begon met het leveren van producten voor luchtfiltratie aan Pranger-Rosier. Om het bestellen te vergemakkelijken zijn de artikelnummers van Vlint ingeladen in het systeem van Pranger-Rosier. De door Pranger-Rosier bestelde artikelen worden bij Vlint opgeslagen tot de gewenste dag van levering. Zo kan er vooruit worden gewerkt, wat bijdraagt aan de efficiëntie. Naast de levering van filtermaterialen ging Vlint in de loop van de tijd ook andere werkzaamheden voor Pranger-Rosier oppakken, zoals het reinigen en opslaan van luchtverdeelslangen. Vooral de mogelijkheid tot het op voorraad leggen van de luchtverdeelslangen vindt Hedzer de Vries, contractmanager bij Pranger-Rosier, erg handig. “Als we een slang op voorraad hebben, kunnen we direct vervangen. Zo minimaliseren we de onderbreking van de bedrijfsvoering bij onze klanten.” Ook reconditionering van luchtbehandelingskasten werd toegevoegd aan de werkzaamheden die Vlint voor Pranger-Rosier uitvoert.
|
|
“Soms komen we alleen handen te kort,
dan is het handig dat we Vlint kunnen inschakelen.”
All-in-service van Vlint: extra handen
De samenwerking is in de loop van de jaren steeds verder uitgebreid. Vlint werd meer dan alleen een leverancier, namelijk een servicepartner. Sinds een half jaar wordt Vlint door Pranger-Rosier dan ook ingeschakeld voor het uitvoeren van filterwisselingen, reiniging en onderhoud aan luchtbehandelingskasten. Ook inspecties van LBK’s en het opstellen van rapportages worden door Vlint opgepakt. Dit is de all-in-service van Vlint, die wordt uitgevoerd door gespecialiseerde VCA-gecertificeerde monteurs. Hedzer van Pranger-Rosier geeft aan “We zijn een totaalinstallateur, het liefst doen we natuurlijk alles zelf. We hebben de kennis, kunde en ervaring in huis om dat te doen. Soms komen we alleen handen te kort en dan is het handig dat we Vlint kunnen inschakelen.”
Bekijk onze all-in-service
Kwaliteit van de dienstverlening
Het is erg belangrijk dat de monteurs van Vlint, die over de vloer komen bij de klanten van Pranger-Rosier, werk van hoog niveau leveren. Er mag geen sprake zijn van een kwaliteitsverschil tussen de monteurs van Pranger-Rosier en de monteurs van Vlint. Investering in het niveau van de monteurs krijgt bij Vlint dan ook veel aandacht.
Zo moet elke monteur van Vlint een VCA-certificering behalen, leren zij in de praktijkruimte van Vlint Academy met verschillende LBK’s te werken, worden er video instructies gemaakt ter ondersteuning van de werkzaamheden én worden er bij de verschillende projecten stappenplannen opgesteld om de werkzaamheden zo efficiënt mogelijk uit te voeren.
“We vinden het belangrijk om naar de klanten van Pranger-Rosier uit te stralen dat we een ondersteunende partner zijn, geen aparte partij.”
Duidelijke communicatie en onderling vertrouwen
Het uitgangspunt van de samenwerking tussen Pranger-Rosier en Vlint: als partners samenwerken en daar beide beter van worden. Duidelijke communicatie en onderling vertrouwen spelen daarin een belangrijke rol. Zo kan Pranger-Rosier rekenen op indexering van afgesproken prijzen wanneer het werk minder tijd kost dan ingeschat. Als er urgentie is bij Pranger-Rosier, dan speelt dat ook bij Vlint. Hedzer zegt dit te waarderen. “Dat is echt niet overal vanzelfsprekend”, zegt hij. Daarnaast staat Vlint richting eindklanten altijd achter de opdrachtgever. Vlint geeft aan: “We vinden het belangrijk om naar de klanten van Pranger-Rosier uit te stralen dat we een ondersteunende partner zijn, geen aparte partij.”
Ook gebruik maken van de all-in-service van Vlint?
Ben jij benieuwd hoe Vlint jou kan ondersteunen? Neem dan contact met ons op. Onze monteurs staan voor je klaar!
Neem contact met ons op